El Glamour s’ha mudat a WordPress.

arqueoleg-glamuros.jpg

A mi em costa relacionar-me amb gays i m’han acusat d’homofóbia més d’un cop. Per molt conscienciada que estigui sobre la discriminació i els problemes que encara pateix el colectiu, si conec a QUI SIGUI, m’importa un bé negre a qui o el què es tira i em molesta que m’ho facin saber als 5 minuts de les presentacions (o m’ho donin a entendre). No se si esperen aplaudiments o que els grati darrera l’orella. Penso exactament el mateix d’un gay o d’un hetero. “Digues-me a qui et tires, i et diré que ets idiota” (aquesta norma no és aplicable als amics, evidentment). Com l’hi dic a un d’ells quan sortim a sopars plegats: “Com et fotis a fer la gallina al restaurant, del calbot que et daré, aniràs tort una setmana.” I com ell em contesta: “Què se’n pot esperar d’una tia que encén els Winston amb un Dior”.

Per això el primer cop que vaig topar amb el Reflexions d’un arqueòleg glamurós, vaig passar d’ell olímpicament. Oh! Què l’altíssim em perdoni per ser de les poques heteros que conec que no perd el cul per ficar-se allà on els gays no la demanen!. Tampoc entro mai al Club d’equitació i ningú ho veu com una fòbia als cavalls, és que no se m’hi ha perdut res… Però ves per on, aquest bloc em picava l’ullet des del Top de WordPress i l’hi vaig donar una segona oportunitat. Va ser una bona idea.

Si a mi enrotllar-me ja em costa poc, parlar d’aquest bloc amb menys de 1.000 paraules, em resultarà gaire bé impossible. Hi ha tanta “chicha” que no sé ni per on començar.

L ‘editor no és cap neòfit, ja tenia bloc a la Coctelera, es va a mudar a wordpress al Gener i segons ens explica l’exit que hi tenia al primer bloc, el va dur també entre les caixes amb la cristalleria i els potus, perquè l’hi va força bé. No m’estranya. La participació al seu bloc és activa i la mitjana dels comments que reb, contribueixen a complementar molt positivament els seus posts, encara que ja son força bons per si mateixos.

El tío no te pels a la llengua. Si es parla de la meva mala llet i se’m diu Blogo-Monegal (ecs, quin fàstic d’AKA!!), ell deu ser Mr. Guillotina o tres quarts del mateix. Com exemple, el que deia de l’ultim disc d’en Moby i amb lo que estic totalment d’acord:

“… el nou senzill del músic de New York, titolat Alice” és senzillament avorrrit, soporifer, fatigós, pesat, ensopit i amb un regust a “deja vu” que no s’aguanta! Però que és això Moby? Hip hop? A aquestes alçades? Fins i tot a promés droga, diners i putes als crítics musicals perquè no en publiquin crítiques negatives! (Com podeu imaginar, a mi no m’han arribat!!). El seu darrer àlbum “Hotel” ja donava perilloses senyals de decadència, però com va treure un single taaaaan rodó com “Lift me up” li vam acabar perdonant… ”

Després dieu de mi… si al seu costat semblo la Candy-Candy!!

El seu editor parla de tot. De política, de música, de cinema, de series de televisió, de coses que l’hi passen pel cap, ets. ets., ets. I és impossible ubicar-lo en un estil (o un to, millor dit) tot i que a les seves entrades, jo diria que predominen l’energia (a tones) i el sentit de l’humor. Tan mateix, d’un post a un altre, et pot fer un canvi de registre tan vertiginós, que seria injust per part meva, encasellar-lo de cap manera. Ell diu que és “la ploma més àcida de la xarxa” però també això em sembla que es queda curt. Deixo una mostra per aquell que encara no em creu quan dic les coses.

“Mai podré deixar d’escoltar bandes tan genials com The Clash, Parálisis Permanente, Ramones, Blondie, Siouxie, The Damned…
I clar, ja em veieu a mi escoltant grunge d’amagat a casa… fins que un dia un amic meu va trobar-me una entrada de Mónica Naranjo a la butxaca i no vaig poder dissimular més: allò no acabava d’encaixar amb mi!”
(Això és un autoretrat del seu sentit de l’humor)

“Jo, sense renunciar ni arrepentir-me d’una sola coma del meu cúrriculum vital, opto per eleccionar d’entre els meus records els maons amb els que construïr un nou futur, repensant cada idea obsoleta, reconvertint a cada company de camí. I si, per un casual, la ironia del destí espera pacient a que acabi de sonar la meva cançó per clavar-me una punyalada, com a mínim podré, altiu i orgullós, esgrimir com a escut tot allò que he estat, soc i seré”. (Aquesta és una foto d’un Preciós moment de Reflexió)

Sobre l’abstenció: ” Com podria quedar-me a casa sabent que el pincipal projecte del partit de la oposició és negar-me uns drets per els que porto lluitant activament des de que tenia 12 anys? Després de tot els que ha costat arribar fins aquí, un pas enrere seria mortal!” (Aquesta és la foto de l’Arqueòleg vestit de Compromís Social Seriós)

” – Gaspar Llamazares: És un tap! M’arriba per la cintura quasi! I entranyable com un osset! La veritat és que l’adoptaria i tot! Aiii però que monu! Només li falta un xic més de carisma al pobret i ja seria ideal!” (Aquesta és una Polaroid de la Reinona)

A Candy Love, la troll del seu Bloc.
“Dear Candy:
Escric el blog en català que es MEU i jo decideixo en quin idoma contesto! Si et tan analfabeta, boba i DISfuncional com per buscar un traductor al Google potser que en comptes de comentar blogs et dediquis a plantar margarites.
“la nova canció” ahahaha ES DIU NOVA CANÇÓ SO PEDORRA! INÚTILA!! Sii amb una lletra que es diu “ç”, una cosa mot complexe per a la teva única neurona massa enfeinada amb els aribaespañas i viva-Francos.
L’únic nazisme que ha conegut el nostre estat ha sigut el Govern de Franco i els 8 anys d’Aznar.
Et sona un tal Almodovar? No sé si sabras que dona supot A LA CANDIATURA D’ICV… dic jo que alguna cosa va tenir que veure amb la movida no?
I a Catalunya ningú escolta les cutrades de Llach i Bonet! Aquí tenim el Primavera Sound, el Razz i el Summercase, però no vull entrar a discutir amb una feixista neocon taliban i
españolista una absurda discusió Barcelona – Madrid, PERQUÉ JO SOC CIUTADÁ DEL MON no nacionalista i afortunadament a Madrid hi queden molts ciutadans progresistes no com Garruly-Love “Miss Nova Canció“
by Arqueòleg Glamurós Febrer 4, 2008 at 3:48 pm”
(Aquesta és la foto del Glamour Emprenyat)

I em quedo curta…

Al bloc a més de tot el que ja he dit, s’hi monte les seves festes. Va organitzar un certamen literari, amb entrega de premis i tot, hi te muntat un crossblogging que ell anomena espai d’“Artistes Convidats”, algun meme que no ha engegat, fa test per saber si ets petarda, reinona, ets … Sempre és nou, sempre és entretingut i dinàmic.

I això de l’arqueologia? … veiem… doncs, a la seva entrada sobre la pel·lícula 10.000B.C., en podeu trobar una mostra.

D’acord, no és el glamour tal i com l’entenen els fans de la Garbo (això és un altre tema) però… és un bloc que s’ha de visitar.

Anuncis
Arxivat a Blocs. 41 Comments »

41 Respostes to “El Glamour s’ha mudat a WordPress.”

  1. Arqueòleg Glamurós Says:

    Woooo!!
    Moltes gràcies!! És el primer cop algú em dedica un post i no és per posar-me a parir!!
    Moltes gràcies per la crítica tan constructiva, celebro que el meu blog t’agradi tot i que no et sentis gaire propera al mon gai!
    T’afegeixo al meu Blogreoll: t’ho has guanyat a pols! I procuraré anar-me passant sovint!

  2. Per fi algú fa una crítica positiva a aquest blog!! « Reflexions d’un arqueòleg glamurós Says:

    […] Doncs bé avui, ha succeït un fet d’allò més inesperat i completament inverosimil!: algú m’ha dedicat un post on en comptes de qualificarme d’egòlatra desmesurat o gai acomplexat m’han posat pels nùvols, fent una crítica molt postiva del blog que esteu llegint! Can you blelive it? Doncs si HO PODEU LLEGIR AQUÍ!  […]

  3. jaumeduran Says:

    A què en diuen “bandes genials”? No, no, si sobre gustos…
    Per cert, “banda”, en la nostra llengua, no acaba de designar del tot bé tots aquests grups que l’autor ha citat, per molt que en anglès s’hagi popularitzat des de fa molt el terme “band” per referir-se a qualsevol trio, quartet, quintet de pop-rock. Per a nosaltres “banda” sempre serà una formació d’instruments de vent.
    Res, avui m’he posat set-ciències, amb permís de la mestressa. S’admet, Siono?
    Salutacions.

  4. Rafel Says:

    Siono, molt bé el post, però no m’ha agradat el comentari del principi. A veure, jo per exemple sóc gai, porto 11 anys amb el meu maromo i estem casats. Tots els meus amics i amigues heteros que estan amb parella estable parlen tothora dels seus nuvis i esposos, perquè jo no ho puc fer en una conversa? Jo sóc exhibicionista i ells no?

    Que parli de la meva parella, en el meu cas és quasi inevitable, amb la de coses que compartim. És mes si ocultés que tinc parella estaria comportant-me de forma antinatural, com si tingués una vergonya que tapar. Parlar del meu marit no és parlar-te ni d'”amb qui em fico al llit” ni de què fem al llit. Sinó parlar-te de mi i també parlar-te de coses que et poden interessar, com “doncs el meu marit té un company de feina a qui li agrada el mateix que tu”, “doncs ja que parles de xxx, l’altre dia el meu maromo…”, etc, etc.

    Res, que m’ha semblat una mica despectiu el comentari i que a més redueix orientació sexoafectiva a activitat sexual al llit. Res, noia, et deixo aquest comentari per a la teva reflexió. Salutacions des del ciberespai!

    Tampoc sóc dels que parlen tothora de la seva parella, a veure si ens entenem… però m’ha semblat poc encertat el comentari.

  5. Mischa Mcmahon Says:

    Hola:
    Segurament a GlamBoy69 noi l´auras fet molt feliz. xD
    La veritat es que a mi tanbe emb cau forsa bé.
    Aquet jove arqueolec.
    Salutacions.

  6. siono Says:

    Bon dia a tots! Gràcies per comentar i Benvinguts els que passeu per aquí per primer cop. El Jaume ja és com de la familia, així que l’hi daré un petó de bon dia.

    Respondré per estricte ordre d’arribada.

    @ GlamBoy:
    “Egòlatra desmesurat o gai acomplexat” (m’ha fet gràcia això)… No l’hi deien el mateix a l’Andy Warhol? . Saps que hi ha cops que paraules d’us poc habitual es posen de moda… tipus “intrínsecamente” o “acritud” i la gent les fa servir a tota hora encara que no saben ben bé el que volen dir… Doncs el mateix passa amb aquests clichés. Els egòlatres tenen problemes per desenvolupar complexos que no siguin els relacionats amb la superioritat… així que quan s’aclareixin, m’ho fas saber i riurem una estona. El teu és un bloc molt personal i allò que més m’agrada és que en un post deixes al lector estupefacte amb un pensament coherent, seriós i fins i tot profund… al següent surts estrangulant a algú amb la boa de plomes i fas petar de riure. Jo prou feines tinc amb el meu San Benet de BlogoMonegal. Això si que és lleig!!

    Sort amb el teu bloc.

  7. siono Says:

    Nota mental: No convidar al Jaume a esmorzar a per a que no sàpiga que em menjo les torrades amb “The tide is high” … (parlant de clichés, Jaume, ets molt purista… ¬¬).

    Sobre el terme “Banda”. GRÀCIES!! En prenc nota. Gràcies altre cop i un altre. Celebro que algú es prengui la molèstia de fer correccions en aquest bloc i ensenyar-me coses. Llavors en direm “Grups”, no?

  8. siono Says:

    @ Rafel: Et contestes tu sol quan dius

    “Tots els meus amics i amigues….”

    I permet que et faci memòria del que dic al post:

    “Digues-me a qui et tires (no si estàs casat o tens fills), i et diré que ets idiota” (aquesta norma no és aplicable als amics (repeteixo: als amics, a la gent que ja coneixes i amb la que hi tens confiança), evidentment).

    Frases com “doncs el meu marit té un company de feina a qui li agrada el mateix que tu”, “doncs ja que parles de xxx, l’altre dia el meu maromo…”
    Doncs no se ni perquè em molesto a contestar quelcom tan evident… 🙂 Aquests que dius són comentaris encertats i correctes en el marc d’una conversa entre dues persones adultes que s’acaben de conèixer, bla bla bla.

    Ara bé “doncs ja que parles de fulano, a aquest ja l’hi he fet una bona cata” o “ui aquesta!! es dedica a donar-li a les catifes”(la traducció potser no és molt bona), doncs dic que NO. Això és de mala educació i SI, és un molest exhibicionisme gratuït. Si em dius allò, molt bé, t’agrairé la familiaritat del tracte que em dispenses i segur que em caurás molt bé. Si em dius lo altre, t’engego a fer punyetes.

    Si per exemple em preguntes per l’outing, en sóc una ferma detractora, però si m’ho fas definir segons la meva experiència, et diré que l’outing és una cosa que gaire bé sempre fan els gays a d’altres gays a les festes.

    No et confonguis, no és la ploma el que em molesta en un home. No exigeixo un comportament viril per sistema. Exigeixo un mínim d’educació i saber estar, el mateix que jo procuro tenir.

    I el que més em molesta de tot. EL QUE MÉS EM MOLESTA. Es haver d’anar-me defenent per tenir l’actitud que el vostre col·lectiu tant reclama. Tinc el terme “homosexualitat” totalment integrat en el disc dur i em nego rotundament a fer cap mena de discriminació del tipus que sigui. Exigeixo per al vostre col·lectiu els mateixos drets i obligacions que per a la resta de ciutadans. Si m’expliques que després de 11 anys de matrimoni no et deixen tenir fills, em farà molta ràbia (TANTA, que em pots fer re-dirigir el vot politic) però no preteneu fer-me veure gegants on hi ha molins, perquè no. Fins que no es demostri que realment teniu un cromosoma defectuós o alguna d’aquestes animalades que os inventen, no espereu de mi cap mena de tracte especial.

    Si has llegit fins aquí…. Moltes Gràcies per el comment!!!! Sento molt haber-me enrotllat tant!!! Si et plau, torna quan vulguis. M’encanta que hagis dut el debat al bloc!

  9. siono Says:

    @ Mischa:

    Gràcies Mischa per el comment. Si que és divertit, si.

  10. Ferran Says:

    El bloc de l’àrqueoleg es molt bó. jo m’hi passo sempre i sempre em sorpren. això és el que espen d’ell els visitants, segurament

  11. siono Says:

    Hola Ferran. Benvingut al Sionó, Gràcies per el comentari.

    El que esperen els lectors no ho suposis, diga-m’ho tu que n’ets un d’ells!!. 😉

    Però si, estic totalment d’acord amb tu. Quan surto de blocs com per exemple el “En Veu Alta” que son capaços de mostrar molts cops el decebedor estat en que es troba el panorama social i polític… em ve de gust passar-me una estoneta per d’altres blocs com el de l’Arqueòleg.

  12. Ferran Says:

    Tens raó, he fet una generalització a la que no estic autoritzat. Jo, naturalment, el que espero és precissament això, la seva diversitat, la seva capacitat de parlar de les coses més allunyades, a vegades amb rigor, a vegades amb ironia.

  13. siono Says:

    Ara et respondria altre cop però ja m’he perdut al Max Aue…
    Quina canya aixó de la teva baixa com a fidel…

  14. Ferran Says:

    Añ Max Aue és fàcil perdre-s’hi, ja m’ho han dit varies vegades, però és que no se com organitzar-lo millor. Ja aniré agafant pràctica, espero.

    Lo de la baixa com a fidel va ser una encaparrada que vaig tenir fa anys (el 2004), però ho vaig aconseguir, jajajaja

  15. siono Says:

    Perdona Ferran. He dit “perduda” però volia dir “Immersa”, no em referia a “Extraviada”. Gràcies per ajudar-me a veure l’error. M’ajuda molt a aprendre. 😉

    Sobre la página, t’ajudaria saber a on es perd la gent. Els tags estàn bé (a mi em fan mandra). Jo tenia pensat obrir una página amb el llistat de les meves “víctimes”… per tenirles ben ordenadetes… 😀 De fet, si, el millor és la práctica.

    El comentari la teva baixa ja l’he deixat al teu bloc! 😉

  16. jaumeduran Says:

    Estimadíssima Siono:
    En música sóc un ésser de gustos exquisits, exigent i criticaire, tant, tantíssim, que caic en l’esnobisme i la pedància més insuportables. Però bé, com que sóc de la família ja puc mostrar-me tal i com sóc, perquè a la família se li aguanta tot. 🙂
    Una abraçada

  17. Ferran Says:

    Jajaja, també podries estar perduda. De fet, em sembla que amb això del Max Aue, vaig començar d’una manera i després he anat rectificant el tret. O sigui que potser ni jo mateix m’aclareixo prou bé. En fi, que complexe és el mon!
    Respots el teu comentari.

  18. Qué carai feu? « Siono Says:

    […] Recents Ferran a El Glamour s’ha mudat a …jaumeduran a El Glamour s’ha mudat a …siono a El Glamour s’ha mudat a …Ferran a El […]

  19. siono Says:

    Ferran, els blocs son (haurien de ser) espais vius. I si reflecteixen els teus interessos les teves inquietuds i les teves idees, és positiu que creixin, que evolucionin i que canviïn.

  20. siono Says:

    Estimadissim Jaume Durán:
    Què escoltes tu quan desdejunes les torrades? Carmina Burana?
    Per cert, al Sionó, les crítiques les faig jo… si ets pedant o esnob, ho hauria d’escriure jo, no et sembla? Que t’ho creus tu que et deixaré entrar aquí a usurpar el meu lloc…. :-p

  21. Ferran Says:

    Gràcies pel comentari. El problema és que potser el meu ha evolucionat tant rapid, que s’ha convertit en un embolic. Jajajaja

  22. Rafel Says:

    Siono, a veure… jo no formo part de cap “col·lectiu” més que en els ulls d’algú altre. La gent classifica, és inevitable. Però les persones som persones, jo no considero que els meus familiars i coneguts hetero formin part d’un “col·lectiu” amb una determinada agenda política o visió de la vida, com tampoc ho són els meus coneguts i amics homos…

    En tot cas si algú em nega el tractament igualitari, em defendré, en tant que ser humà amb una visió social i política determinada, no en tant que “gai”. Igual que si algú em discriminés per ser negre la meva defensa vindria de la meva convicció de ser una persona amb tots els drets i tota la dignitat que no se’m pot arrebatar pel sol fet arbitrari de tenir un color diferent, no de la meva pertinença a la “negritud”. No sé on has vist que jo reclami un tracte especial per ser gai… No em fiquis a cap sac, en tot cas hi ha un fet molt arbitrari que és em molen els tius i no les ties, fet que, però, vivint en el món on vivim, ha marcat la meva vida en el sentit que, per exemple, tinc marit i no esposa, que he tingut unes vivències determinades com, per exemple, desfer la “pressumpció d’heterosexualitat” i sortir de l’armari amb la família i entorn per tal de viure amb normalitat les meves relacions de parella, etc… però vaja si hagués estat hetero això també hauria marcat la meva vida, i si hagués estat dona, també hauria marcat la meva vida… són coses que socialment ens marquen, vulguem o no.

    En tot cas, jo no sóc part intrínseca de cap “vosaltres” ni cap “nosaltres”, no sé si m’explico, i menys per tenir uns gustos sexoafectius determinats o un color de la pell determinat… si fos per vestir d’una determinada manera o per pertànyer a un partit polític entendria més aquest encasellament en un “vosaltres” o “el vostre col·lectiu”.

    Evidentment que hi ha hagut històricament en la nostra cultura una actitud hostil quan no cruel i violenta cap a les persones homosexuals, reflectida en el pensament, actituds socials, les lleis, etc… I evidentment que per sort això està canviant al nostre país (gràcies, per cert, al treball anònim de moltes persones, penso en l’esforç de molta gent per naturalitzar el que sempre ha estat natural, intentant viure amb normalitat a pesar de l’anormalitat imposada socialment i no ocultant-se a pesar dels perjudicis que això els podria ocasionar, i gràcies també al treball d’organitzacions i activistes, igual que les dones no tindrien la igualtat legal ni s’acostarien cada cop més a la igualtat social si no fos per la lluita de moltes activistes i a la vegada per la lluita individual i anònima de moltes dones per conquistar aquesta igualtat gens fàcil).

    Crec que generalitzés un xic amb el tema gai. No hi ha col·lectiu gai hi ha en tot cas hi ha persones gais i “el fet gai” i, en tot cas, certs partits polítics, organitzacions, grups, etc.. que tenen una determinada postura o visió sobre el fet gai, igual que no hi ha “col·lectiu homòfob” sinó persones, partits polítics, organitzacions, corrents de pensament, religions… homòfobes. Que jo sigui gai només diu les meves preferències sexoafectives. Si et dic que sóc gai que no s’amaga ni avergonyeix ja et diré alguna cosa més sobre mi… però en cap cas t’estic dient gaire cosa sobre el meu pensament polític o la meva visió del sexe o les relacions socials, més enllà del fet que consideri que tinc el mateix dret a viure amb plenitud la meva sexoafectivitat que qualsevol altre… Però vaja, no tinc cap carnet rosa ni formo part de cap lobby.

    Dient “sóc gai i no me n’amago” tampoc t’estic dient gaire cosa sobre el que penso de tu, ni tampoc estic valorant ni jutjant com hauries de tractar-me… ni molt menys vol dir que et jutgi com a “representant” de l’orientació sexual hetero. En tot cas, jo soc un individu, no sóc, per se, un representant de cap “col·lectiu”.

    Per altra banda igual que a tu et molesta sentir algú als 5 minuts parlar de la seva vida sexual (jo no ho faig i la majoria de gent que conec, gai, bi i hetero, tampoc ho fa) hi haurà gent a qui li encantarà escoltar la vida sexual dels altres. Per a gustos, colors!

    I perdona el rotllo però és que m’encanta el debat, cosa que, evidentment, té tant a veure amb que sigui homo com amb que tingui els peus plans.

  23. Rafel Says:

    Sobre l’outing jo estic a favor en el cas de persones que amb la seva acció inciten a la discriminació, violència, etc, etc… per motiu d’orientació sexual. Per exemple, en el cas recent del famós regidor de Palma, tenint en compte que ell s’havia negat personalment a casar parelles del mateix sexe, sí estic a favor de l’outing. En el cas dels polítics que han votat al congrés contra determinats drets de les parelles del mateix sexe també hi estic a favor.

  24. siono Says:

    Ei, Hola Rafel!! Què bé que hagis tornat! I no amb un sinó dos post!
    Et pots enrotllar tant com vulguis, contra més millor. Però necessito llegir-te amb calma i ara m’interrompen cada dos per tres i em “disperso”.

    Per cert, el primer que has dit ja m’ha deixat K.O., descol·locada i amb una cella enlaire “jo no formo part de cap “col·lectiu”” jaja. Si, serà millor que et llegeixi amb calma. Això no ho havia sentit a dir mai abans i m’han vingut de cop 30 respostes i 150 preguntes a l’hora. Molt interessant!!!

  25. jaumeduran Says:

    Siono: quan desdejuno escolto la música que genera el meu propi cap. (Uaaaaah, no ho he pogut resistir, la temptació era massa forta) 🙂
    Ah, i gràcies per passar per casa, tu si veus coses opina, opina, fica cullerada.

  26. Ferran Says:

    Per cert, t’he afegit al meu blogroll. Suposo que no t’importa.
    Ja he vist que el teu principal interès en engegar el Siono és aprendre català. En això no et podré ajudar: jo també sóc dels que no van estudiar ni català, ni, molt menys, en català. Quina pena!

  27. siono Says:

    Ja sóc aquí! Hola Rafel!!
    La primera resposta que m’ha vingut al cap al llegir lo de que no pertanys a cap col·lectiu, ha estat “llavors haurem de deixar el tema” perquè jo no parlo DE TU, jo parlo AMB TU sobre molts altres com tu, o amb certa característica comuna (= col·lectiu).

    Col·lectiu, sector, grup, percentatge de població, tria el que vulguis. No es tracta de posar una lletra escarlata sinó de la necessitat d’organitzar. Això resulta imprescindible quan toca parlar de les reivindicacions comuns de cert nombre d’individus. Rafel, si a tu el terme col·lectiu et fa yu-yu, per el motiu que sigui, m’ho dius i llestos. Quanta gent hi ha que no vol ser tractat de vostè i no passa res! Però pensa que jo mateixa sóc dona, blanca, emancipada, hetero, blocaire, catosfèrica… i ja no diguem els col·lectius als que pertanyo… jajaja Si em poso a comptar, hi ha tantes etiquetes i formes de computar-me!! A mi també hi ha unes que m’agraden més que d’altres. Per exemple, ser Catalana em mola. Jo sóc un d’aquests grans de sorra que formen muntanyes perquè em sento totalment integrada dins d’aquesta societat. Imperfecte i massa cops exasperant, però meva.

    I estem totalment d’acord en que tu no estàs parlant amb mi perquè al ser gay siguis un subjecte que s’exclou de la societat. Parles amb mi perquè al ser gay, la societat ha exclòs una part de tu. Molt petita si tenim en compte tot el que deu comportar ser en Rafel.

    No se com dir-te una cosa sense que et soni a mala llet. A veure com m’ho faig anar. Jo no vull parlar de tu com a persona. Com a Rafel. Es que no gosaria perquè no et conec, llavors, per on començar? El teu “maromo”, la família, els amics que anomenes a cada poques paraules (i és bonic). Si no pots parlar des d’un prisma una mica més anònim, una mica més global, una mica més… col·lectiu? 😉 ets un tema massa gran com per tractar-lo en un bloc tan a la lleugera. Ho entens? Una personalitat, amb tot lo que té de complexe i peculiar, no hi cap aquí dintre, definitivament, el WordPress no dona prou espai…

    Bona Nit!!!!!!

  28. siono Says:

    Ah! Ho oblidava… l’outing… bona reflexió. M’has deixa’t pensant. L’ull per ull… haig de buscar aquests personatges dels que em parles. Quan tingui més informació et contesto.

  29. siono Says:

    @ Jaume,

    La música la genera el teu cap…. ja veig…
    Quan sentis veus avisa’m , val?

    XD

  30. siono Says:

    @ Ferran,

    Ah, que m´has afegit al blogroll?…. doncs, no se, deixa que m’ho pensi….

    Doncs no, no… de fet no m’importa … no….

    MOLTES GRÀCIES!!!!! 😀

  31. Rafel Says:

    Siono veig que ens comencem a entendre. De tota manera jo veig l’orientació sexual com una cosa irrellevant en sí, tant com tenir els peus plans o ser esquerrà, i veig que tu no ja que generalitzes una sèrie de característiques a partir d’una de sola. I dic irrellevant en el sentit que:

    A) No s’escull.
    B) En sí, diu molt poc sobre la personalitat de l’individu. Hi ha tantes maneres de viure l’homosexualitat com maneres de viure l’heterosexualitat.

    Precisament si l’altre dia vaig saltar i vaig dir “doncs jo sóc gai i no estic d’acord amb el que dius” és perquè he detectat cert clixé (gais = exhibicionistes). Igual que si jo insinuo que les dones són unes cotilles o que condueixen malament en un blog, suposo que més d’una saltarà indignada davant aquesta generalització, amb la qual no hi estarà d’acord i suposo que se sentirà una mica indignada per veure com prejutjo a partir d’una característica i d’un clixé associat. I em dirà “doncs com a dona em sento una mica indignada amb la teva visió reduccionista” i tindrà raó.

    Altra cosa és que tu, potser (no ho sé), t’hagis relacionat amb un tipus molt concret de gai o hagis tingut xxx experiències, però estaràs amb mi que la diversitat de gais i lesbianes és tan gran com la diversitat d’heteros, cosa que sovint s’oblida. Que molta gent no la conegui no vol dir que no existeixi!!!

    En tot cas, en la nostra societat, l’orientació sexual ha esdevingut rellevant, perquè la nostra societat classifica i distingeix els sexes, les orientacions sexuals, etc… (per sort cada vegada és més irrellevant). Però vaja, hem de ser conscients que parlem d’individus i queda una mica lleig això de marcar amb etiquetes com si parléssim de bestiar i més en el cas de gent que no ha escollit la característica.

    Vull dir, una cosa és generalitzar sobre la gent que voluntàriament pertany a un “col·lectiu”, com per exemple, les tribus urbanes, la gent que pertany a una organització, la gent que ha triat uns estudis o una professió… i una altra de ben diferent és generalitzar sobre la gent que té una circumstància vital que no ha escollit, com ser dona, ser paralític, ser gai, tenir els peus plans, ser negre, haver nascut en determinat lloc, etc. Crec que en el segon cas és una mica lleig i, sobretot, injust generalitzar.

    I bé, de fet saps ara unes quantes coses més sobre mi: que sóc un home, que tinc parella estable, que vam passar pel jutjat, que estic fora de l’armari, que reivindico la igualtat glbt no en tant que ens la meresquem per ser glbt sinó perquè la meva visió política és que tota persona és digna d’un tracte just i igualitari, cosa que inclou la igualtat glbt, que tinc un blog cutre que s’actualitza molt poc per mandra i falta de temps i si mires el blog segur que trobaràs alguna etiqueta més que posar-me…. En tot cas ara ja formo de varis col·lectius als teus ulls i al dels altres blogaires que ens llegeixin… no et sembla una mica injust que el meu col·lectiu per antonomàsia hagi de continuar sent “el col·lectiu gai”? És això el que em cabreja una mica… que una vegada dius que ets gai per a alguns ets “el gai” i, per a més inri, ets “el gai” segons una sèrie de característiques atribuïdes…

    Es fan moltes generalitzacions sobre GLBT i s’ha de tenir en compte que no és el mateix el que surt per la tele, els locals de marxa el dissabte per la nit o què se jo.. S’oblida que els GLBT són persones i, en la majoria de casos, de fet el que els ha portat a “fer-se veure” és la necessitat de realitzar-se i viure plenament i integralment com a individus, no el fet de “crear col·lectiu”. I s’oblida que si a Espanya hi ha uns 4 milions de gais i lesbianes doncs imagina’t la de maneres de viure l’homosexualitat que hi deu haver… perquè insistir tant en clixés reduccionistes? Fixa-t’hi que aquí critico la gent que posa clixés, tant la que se’ls autoimposa com la que els posa als altres… En aquest sentit, moltes de les coses i actituds que es veuen a l'”ambient” no m’agraden… però en tot cas sóc conscient que no són representatives “dels gais” sinó representatives dels individus que tenen aquestes actituds i en tot cas no és el mateix el “col·lectiu gai” que el “col·lectiu que va a salvation el dissabte per la nit”.

    De tota manera no sóc ni pro ni antiambient. Per a mi simplement és una oferta d’oci que pots usar o no (jo francament l’utilitzo poquíssim per no dir gens). Però no és “l’homosexualitat”. És una part de la cultura d’oci i del món de la nit de les ciutats occidentals, una subcultura potser. Però no és l'”homosexualitat” ni “els gais”.

    Al cap i a la fi, ningú en els seus cabals jutjaria i posaria en un sac a tots els heterosexuals treient conclusions del que veu en una discoteca o zona de marxa el dissabte per la nit, etc, etc.

    Per altra banda, hi ha una frase que jo sempre dic referida no al “col·lectiu gai” sinó a una part molt concreta del “col·lectiu” (les associacions glbt pluralistes). La frase és que deuen ser d’aquells pocs col·lectius que lluiten per la desaparició dels seus col·lectius com a tals. T’invito a llegir la web http://fundaciontriangulo.es/ideologia/e_modelos.htm , on es descriu molt bé la meva forma de pensar (sóc pluralista i anticomunitarista, per a més senyes).

    Merci per llegir-me i estic encantat de debatre amb tu.

  32. jaumeduran Says:

    Sento veus… contínuament.
    Siono, com t’ho fas per fer-me riure sempre?
    Per cert, nena, tens una bateria de comentaris i comentaristes que fa enveja…
    Un petó

  33. Ferran Says:

    Jaume Duran:
    I ja t’ho tractes això de les veus?
    Jo aniria a terapia!, jajajaja
    Ens llegim!

  34. siono Says:

    Rafel!!! Sense saber-ho, m’has posat els deures per aquests dies en els que estaré desconnectada. M’ha sorgit un imprevist i haig de viatjar. Et contesto així que torni. Si tens vacances, aprofita!!

  35. siono Says:

    Jaume, tenir bona audiència és molt molt molt fàcil. Tu agafa una llista dels blocs que consideris de més alt nivell i comença a dir bajanades sobre el que escriuen. El primer que se’t passi per el cap. Ja veuràs com van venint. El problema és que desprès te’n surt algun i et comença a explicar que sent veus i tot això… però ja sabem el que passa amb les ments brillants, no? que tenen aquestes coses…

  36. siono Says:

    Si Ferran, en Jaume ja s’ho tracta…
    … té un bloc…

    😀

  37. jaumeduran Says:

    Ferran, la millor teràpia és la quie indiques: llegir, llegir-nos. I si la teràpia és riure, papallonejar al voltant de la siono et garanteix bons resultats a curt termini.
    Una abraçada a tots.
    PD: siono, això s’està convertint en una mena de chat. Per mi bé, però el teu prestigi pot decaure… (és broma)

  38. Ferran Says:

    Jaume Duran:
    He dubtat en contestar-te perquè, com mol be dius, estem convertint el bolg de SIONO en un xat; i no se ben be si hi tenim dret.
    Malgrat tot, i un cop decidit a contestar, he de dir-te que tens raò: quina excel.lent teràpia la de llegir!! Entre nosaltres, però no solsament. Llegir, simplement; buscar mons posibles, fins i tot, imaginaris !!! Pot haver millor balsam pels mals del esperit?

  39. siono Says:

    Nota per als usuaris:

    1. En aquest bloc queden totalment permesos els Xats. Amb mi o entre vosaltres.

    2. A partir d’ara, no s’admeten disculpes referents a la llargada de les parrafades als comentaris perquè a l’Administradora fa temps que no l’importa si els llibres són gruixuts o si no duen dibuixos. Un acaba el comentari quan ha dit tot el que volia dir. I punt. (Es clar que desprès tardo a respondre perquè el català em cossssta!!!!) Rafel!! Et contesto en breu!! T’ho prometo!!!

  40. Ferran Says:

    Siono:
    Gràcies per l’autorització que ja m’havia prés per endavant.

  41. siono Says:

    Tres dies més tard….

    Hola Rafel,

    Ara si. Veiem… per on anàvem? 😀

    Tenir els peus plans és una malformació i porta problemes de salut, a les articulacions, mal d’esquena, de peus i no et deixaven fer la mili si els tenies i tenir “peus plans” era objecte de mofa… S’arregla posant plantilles als nens. Als esquerrans se’ls va deixar de lligar la ma a l’esquena per forçar-los a escriure amb la dreta quan es va deixar de considerar una anomalia. En un moment o altre, les coses que avui ens semblen més insignificants, han comportat una diferència important…

    Dius: “A) No s’escull”
    Doncs no, però hauria de ser d’acceptació obligatòria. Si al post deia que no m’agraden els gais que en fan ostentació, menys encara els que ho amaguen i s’acaben casant (amb dones) i tenint fills. És una putada per a ells i per a les famílies que formen. Imagina que el teu marit et diu un bon dia que és hetero i que ho ha estat sempre… Per això s’han d’equiparar els drets JA. Per què és imprescindible que un homosexual no tingui cap necessitat ni cap excusa per fer vida d’hetero. I ja me n’adono que sona fatal, però intento ser franca, no correcte. Això si que ho trobo antinatural. A les grans ciutats ja no passa però encara hi ha molts llocs a on si.

    Sobre el teu punt B). Aquí l’hi has donat de ple. Ser homosexual no et canvia les normes per estar a taula, ni per comportar-te amb els demés. La bona educació és el mateix per a tothom. Així doncs, si te la saltes fent la lloca, no ets “fashion” ets un impresentable, (no tu, ja m’entens).

    I val, d’acord. No parlem de visió “reduccionista”. Parlem de números i de pura estadística, de les teves dades i les meves. El nombre d’editores femenines és més baix. De fet, dones com la Trina o com L’Alegria, n’hi ha més , peró en cavat, son minoria. En el meu propi bloc ara que m’hi fas pensar, les crítiques més dures les han rebut les Feministes Anònimes i la (mi) Mètode Ibànyes (totes dones). Ara contesta: Quants blocs tècnics de dones llegeixes? Quants en coneixes? I de política? Au, que no cal vomitar. Les coses son com son. Però precisament pel fet que les dones tinguem les mateixes possibilitats d’engegar un bloc que qualsevol home i de fer-ho bé o no (la franja mitja d’edat dels editors assegura que hem tingut les mateixes garanties d’educació), converteix aquesta diferencia en en una xifra del
    tot anecdòtica.
    Tant de bo els GLBT gaudissin d’aquesta igualtat.
    Tornem a parlar de números. La pega és que a les lloques tot i minoria (et crec) els hi encanta ser lloques i de fet el problema és que fan més bulto que gent amb un comportament tan educat, coherent o normalitzat com tu. Què passeu desapercebuts? OK. És una llàstima.

    Totalment cert que la meva opinió depèn en gran part del tipus de gais amb els que jo tracto. Ells m’agraden, les lloques, no. Em fan dentera. I després de fer els deures i llegir el que m’havies recomanat, encara més. És que a sobre penso que fomenten un estereotip força inconvenient. I és més. Fixa’t en el detall que en cap moment les has defensat. No m’has dit EI! Siono! no et fiquis amb els exhibicionistes ni les lloques!! El que m’has dit ha estat “Jo NO ho sóc! No tots som així! Em molesta que m’encasellin en aquest estereotip!!” Ergo existeixen i em molesten a mi i et fan nosa a tu (des del punt que potencien un clixé per el que et sents atacat).

    I si bé no tan sols no em baixes del burro ni a tiros, sinó que t’hi acabo pujant a tu, haig de reconeixer que m’has ensenyat coses molt interessants.

    Salut!!


Deixa un comentari

