Fortografies.

fortografies.jpg

M’agrada trobar faltes d’ortografia quan repasso les entrades del Siono. Això vol dir que vaig aprenent. Per si n’hi ha massa i em desanimo, tinc el Bloc Fortografies a Blogspot.

Motiva força veure que, fins i tot als diaris, suposadament escrits per gent que en sap i comptant amb correctors, se li donen cleques a mansalva al pobre diccionari. I que el tema de la meva falta de vergonya per dir les coses que dic i a més amb faltes d’ortografia, tampoc és tan preocupant. Al cap i a la fi, jo tan sols tinc un bloc, hi ha gent que fa el mateix a tot color i amb cartells ben llampants…

Allò de la salut de la llengua catalana… és un altre tema, es clar. En Carles Banús en parla en aquesta entrada del seu Bloc i molt amablement ens ha fet arribar l’enllaç.

Anuncis
Arxivat a Blocs. 2 Comments »

2 Respostes to “Fortografies.”

  1. Carles Banús Says:

    Jo també tinc algun petit exemple de cartells penjats al carrer amb alguna falta:

    http://carlesbanus.blogspot.com/2007/09/posa-thi-proposa-tho.html

  2. siono Says:

    Moltes Gràcies per l’aport, Carles (molt escaient)i benvingut al Sionó. Si et sembla bé, edito l’entrada i afegeixo l’enllaç.

    He llegit amb atenció el teu desànim en quant a la poca cura i et cito, “el nivell de devaluació que està prenent la llengua catalana”.

    Concretament sobre el fet que el jovent utilitzi l’escriptura intuïtiva, abreviada o ràpida (diga-li com vulguis) al mòbil, no és pas un mal senyal. Anima’t!. Que s’introdueixi amb normalitat dins els hàbits tecnològics de la gent, és per a mi un gran símptoma de salut. Es podria fer millor? I tant! però aquest problema per altre banda no el pateix tan sols el català. La resta d’Espanya se’n du les mans al cap per l’ escàs nivell ortogràfic dels joves i el mateix els hi passa a d’altres països.

    Per cert, no coneixia el teu Bloc, te’n adones del perill que corres al presentar-me’l? 😉 el poso a la llista per fer-hi una ullada intensiva. Gràcies altre cop.


Deixa un comentari

