Bloc vs. Blog cap.02

 

enciclopedia.jpg

En Deivit, editor del “/home/daf”,  ens diu en un dels seus comentaris que encara no té gens clar l’us de la paraula “Bloc”. I em sembla que és interessant.

Personalment, la meva trobada amb aquesta paraula ha estat progressiva. Al principi, la vaig entendre com un senyal d’identitat. La “C” al final de la paraula, informava sobre la natura del “blog”. Volia dir “En català” o “Made in Catalonia” i la reconeixia com a argot, al igual que “Catosfera”, em sonava a porció de xarxa ocupada per espais (webs, blocs, fòrums, gestors, ets.) en català.

Llavors, jo entenia que BloC volia dir “BloG editat en català”. I de moment, no era més que un joc de lletres. Per a la resta, feia servir la paraula Blog o Bitàcola (Tot i que la bitàcola la relacionava més amb la definició “blog-personal” i no em sonava bé per als blocs corporatius). De tota manera, era com dur l’adhesiu del burret al cotxe… una excentricitat catalana, una mena de moda…

Llavors va arribar la pregunta del David i el post “Bloc vs. Blog” per donar ressò a la informació que ens havia proporcionat l’Alegria. El terme Catosfera en aquell moment, pren també forma davant dels meus morros. La cosa es posa més seriosa.

Però llavors, Bloc era realment la traducció al català de la paraula Blog? … Independentment de l’idioma en que s’haguera editat? Si o no?

Això ja no és argot… Haurem d’agafar l’Enciclopèdia i sortir de dubtes. Per cert, així que hi entro, veig l’enllaç al BloC de l’Enciclopèdia…

I trobo les següents definicions:

Resultats: 1- 10 de 25
Massa gran de matèria sòlida, molt compacta i pesant, generalment de límits externs ben definits
Reunió de coses considerades com formant una massa única
Grup de persones o d’entitats unides ideològicament per a una finalitat comuna, coalició
Conjunt d’elements que constitueixen una part compacta d’un aparell electrònic
Grup de mots, caràcters, o en general enregistraments, que a l’hora de fer una transferència de dades són tractats com una unitat
En certs llenguatges de programació, agrupació de sentències que actuen com una unitat
Element d’un remet(“”,””,””,”diagrama de blocs”)diagrama de blocs

I com a punt final…

Pàgina web, generalment de caràcter personal o poc institucional, amb una estructura cronològica el contingut de la qual s’actualitza regularment i que inclou informació o opinions sobre temes diversos, generalment d’actualitat.

 

… i segons això, el que acaba sent argot és la paraula Blog, no?…

Però saps què, David? Crec que les paraules les crea la gent, de la mateixa manera que hi ha cops que les deixa morir. He decidit que a partir d’ara, en català, escriuré Bloc i no Blog. Que els blocs personals son bitàcoles i que hauria d’estar fumada per posar-me a corregir tots els cops que he escrit blog a les entrades del Sionó…

Parlant de Bloggers i blocaires…

Definició de Blocaire:

A l’Enciclopèdia.cat

A la Viki

Definició de Blogger:

A la Wikipedia

Os deixo l’enllaç al de la “Real”… però deu ser que “las cosas de palacio van despacio”

Anuncis
Arxivat a Blocs. 7 Comments »

7 Respostes to “Bloc vs. Blog cap.02”

  1. jaumeduran Says:

    Hola a tots, i a la Siono en particular.
    Només us voía convidar a llegir el meu post de 22 de desembre en què opinava sobre aquesta qüestió. El nom del post era “Miscel·lània”.
    Salutacions

  2. deivit Says:

    Aquesta reflexió em pareix molt més interessant…

    M’agrada que penses que les paraules les crea la gent, jo també ho crec 🙂

  3. siono Says:

    Jaume, no trobo aquest post que dius. En realitat, dubto que existeixi perquè no em sona haber-lo llegit!!… :p

    Als arxius del Desembre hi tens el “Memòria 1.1” i “El escritor que no escribe”… Als altres mesos tampoc el veig.

  4. siono Says:

    Deivit!

    Primer de tot, et demano disculpes per haver escrit malament el teu nom, ja està corregit.

    Això de rebatejar la gent s’està convertint en un costum força molest… ¬¬ Però aquest cop ha estat per culpa de la teva “Peich”, que m’he fet un petit embolic.

    Gràcies per la visita i el comentari.

  5. deivit Says:

    Si vols pots usar el meu nom de veritat, no m’importa ;-)…

  6. jaumeduran Says:

    Siono, suposo que has d’anar a desembre i et sorti`ran els textos que esmentes. leshores has d’anar a “entrades prèvies” i allà el trobaràs.
    Gràcies per l’interès, de totes maneres

  7. siono Says:

    Has provat mai a configurar un navegador que no coneixes amb aplicacions que ja t’han advertit que son incompatibles sense tenir ni idea del que fas? Avui ja funciona l’enllaç a les entrades anteriors i el quadre de col·lateral… El misteri és recordar com nassos vaig fer desaparèixer tot plegat… Ja m’ho diuen els amics que pateixo la síndrome del doble click …

    Val, ara si.

    Aquí os deixo l’opinió del Jaume Duran sobre el tema Bloc vs. Blog.

    Per cert, va ser per un comentari del Toni al Paraules Efímeres que vaig adoptar el terme Bitàcola, però insisteixo: A mi em sona a Bloc Personal, a Diari, a Emo-bloc.


Deixa un comentari

