Voleu Catosfera? Doncs dues tasses!!

3dpcat.jpg

Ara veurem un petit exemple del que és la Blogosfera en la seva “especialitat” Catosfera, la xarxa i sobre tot, com jo m’ho passo pipa sent una consumidora de la 2.0 …

Preneu nota.

L’Eduard Díaz és un Gironí al que es veu que l’hi agrada això de fer-se el perfil a tot arreu, (Al perfil del seu propi bloc, hi té a més l’enllaç al de twiter, facebook, flickr, Technorati i algun més que ara no recordo). Ell va escriure un molt bon article al seu weblog EDPcat, sobre les pàgines, utilitats 2.0 i xarxes que fan servir diferents partits de cara a les properes eleccions. Un recull força complet que dona unes dades molt interessants.Fins aquí, res de nou. Una persona que dona l’opinió a la xarxa i que s’endú una feinada buscant enllaços, logos, redactant, corregint i tota la pesca, tan sols per compartir informació.

entre-silencis.jpg

Bé, aquest article el va llegir en Miquel Serrabassa i va decidir que mereixia un post al seu bloc Entre Silencis. En Miquel reflexiona sobre l’opinió i la informació que ha generat l’Eduard i, tot mostrant les seves conclusions, afegeix un oferiment: Un crossblogging. Aquest noi es pensa que ningú l’escoltarà (quan escrigui una entrada sobre el seu bloc, el posaré a parir per ser tan ploraner. La seva Senyora Mare, diu que és un fill gaire bé perfecte, però ell duro, seeeeempre està amb el mateix, que si no el llegeixen, que si és poqueta cosa… el bloc és força bo i millora cada dia, però ell m’avorreix quan es posa en pla “pobret de mi”).

I aquí és on entro jo. JO? si, JO! Recordeu? Si l’hi preguntes a un blocaire per què escriu, et respondrà coses com “per que vull que la gent sàpiga…”, “perquè hi ha gent que no coneix o encara no sap que…”, “perquè vull compartir amb la gent…”,

I jo, estimats, JO sóc GENT.

Com anava dient, aquí és on entro i llegeixo l’article de l’Eduard, la reflexió d’en Miquel i resulta que l’oferta del segon em crida l’atenció. No se si jo seria capaç d’escriure res que passés el filtre d’en Miquel, potser no, (quan ho intenti ho sabrem), però estic més que convençuda que els que em llegiu si. De sobres!. Així doncs, os animo a participar en aquest crossblogging que enceta en Miquel.

I és que fins i tot dins dels matrimonis, al parlar de política, de les relacions pares i fills, entre les gerències i les plantilles i els sindicats i ets., sempre arribem a la conclusió que FALTA COMUNICACIÓ, que “cal mantenir un diàleg”. Això és el que ens proposa en Miquel. Val, de fet em penso que ho fa perquè que té un excés d’educació assertiva i se sent culpable per expressar les seves opinions amb el rol de petit dictador que atorga editar un bloc (només ELL l’escriu i ELL decideix de què es parlarà, ELL té la primera i l’ultima paraula, la resta ens hem de conformar amb el petit espai dedicat als comentaris mentre ELL es queda amb tota la primera plana… Això ha de ser massa egoisme per un noi tan empàtic!). En aquest moment però, ens ofereix l’oportunitat de mantenir “Un diàleg obert, en un bloc obert” cedint-nos als demés el seu seient. Les condicions que posa m’han semblat totalment raonables (Una cosa així com que si ningú es posa plom, el podríem fins i tot rebatre a ell). I a més a més, si tant Catosfèrics pretenem ser i tan innovadors i tan… TAN, TAN! hem de participar en aquestes iniciatives.

 

Anuncis
Arxivat a Blocs. 23 Comments »

23 Respostes to “Voleu Catosfera? Doncs dues tasses!!”

  1. Eduard Says:

    Hola Siono,

    Gràcies per fer-te ressó del article que vaig publicar aquest cap de setmana, com molt bé dius una feinada que quan es veu recompensada amb comentaris postius, afalaguen.

    Obviament hi ha un munt de motivacions diferents que impulsen a algú a escriure un bloc, però hauria d’ésser un objectiu comú de tothom que ho fà, que el llegeixin, al menys el meu ho és en part, però també ho és assumir la disciplina d’escriure un post diari, aprendre a buscar l’imformació a la xarxa, la de ajudar a solucionar problemes tècnics a l’hora de construir i gestionar bloc a qui ho necesiti, etc.

    Et felicito per el teu bloc, a partir d’avui l’afagiré en els meus enllaços i m’hi veuràs regularment, hi he vingut a parar ja que n’he tingut constància gràcies a un d’aquests perfils en els que estic donat d’alta des de fa temps, Technorati (ja, ja, ja)

    Salut i € Siono

    Per cert, l’iniciativa que comenta en Miquel de CROSSBLOGGING, l’estic portant a terme en el meu bloc i consisteix en convidar cada cap de setmana a un blocaire, ja han confirmat la seva participació 20 companys amb bloc, si hi vols participar, només m’ho has de dir, sense cap tema prefixat ni cap condicionant previ, és un bon exercici de pluralitat i col·laboració que espero surti com he planificat al llençar-lo a la blocosfera i que vol en certa manera trencar el concepte d’espai tancat que tenen els bloc i que amb molt encert comentes en el teu post.

  2. Eduard Says:

    Ja t’he afegit al apartat dels blocs que tinc per a llegir, per cert, a aquest post li faltaria el títol oi?.

    Salutacions Siono

  3. Miquel Serrabassa Says:

    Agraeixo el teu apunt. I reitero: em llegeix molt poca gent comparat amb la majoria de blocs de la catosfera.

    Per això, el meu, està a disposició de tothom.

    Potser costa de creure, però la cosa va així i, si em feu arribar algun apunt, l’oferiment seguirà en peu.

    Ara bé, sense anar amb mala llet, eh? 😀

    Salut… i gràcies per trobar-me en la immensitat dels petits dictadors catosferogirosfèrics! ;D

  4. Miquel Serrabassa Says:

    I… (sempre em descuido coses per “apostillar” en més comentaris, segurament no ho faig sense voler) gràcies també per això de que millora cada dia.

    Et refereixes a que cada dia hi ha més fotos i menys text? (ironia!!!!).

    No coneixia aquest bloc(siono) però me l’afegiré a la llista d’RSS per consultar!! 😀

    Ara si, bona nit!

  5. Eli Says:

    Ei Siono! Merci per passar-te pel meu bloc i per comentar-hi. Bé i encara més per escoltar el podcast… jajajja.

    Doncs que sàpigues que jo ja m’aniré passant pel teu bloc i també aniré comentant (ja saps que és una cosa que m’agrada molt. jajajja).

    Bé la setmana passada la meva activitat blocaire es va veure molt reduïda degut a la mà de feina que ara tenim per la uni, però aquesta setmana tornem a ser presents perquè tornem a agafar el ritme de quatre entrades per setmana… bufff quina feinada… Però al menys és entretingut i divertit… jajajaj.

    En fi, ja seré present per aquest blos.

    Eli ^^

  6. Pol Says:

    Vec que sempre et surts amb les crítiques constructives eh?
    Molt be segueix així!!!

  7. siono Says:

    Bon dia a tots! Benvinguts.

    Com dic al post, no se si una entrada meva, passaria el filtre d’un altre blocaire, però em comença a agradar la idea, potser m’hi animo i tot.

    MiQUEL, està bé. M’has convençut. No vals la pena. Després de tant insistir-hi, t’hauré de creure, no? Però una cosa t’haig de dir. Si encara ets tan in.nocent de pensar que el teu valor com a editor te’l dona el nombre de persones que et segueix, et recomano que et passis una temporadeta llarga al meu bàndol i et dediquis a llegir blocs i no a escriure’ls. En tot cas, la quantitat qualitativa dels teus lectors, és el que et pot aportar alguna dada. Hi tens gent MOLT interessant comentant. I si el que pretens és anar d’humil per caure millor, pren nota del que ja t’he dit. Acabes avorrint. No ho facis. El teu no és un emo-bloc. A més, qui carai et penses que ets per contradir-me? Si jo dic que el teu bloc és bo o és i punt! (emmm… per cert, què era allò que em deies de la mala llet? 😉 jaja ) Anim, no et distreguis amb tonteries i no et preocupis si la setmana que ve encara no t’han nomenat per als PR Week Awards…

    Canviant de terç, ahir van venir uns quants de la colla a casa i varem acabar escoltant els podcast que han creat els estudiants de la UIC. Suposo que aquests nois i noies no tenen ni idea de que els escolta algú de fora de la classe. Durant gaire bé un parell d’hores, van ser criticats alguns i afalagats uns altres. Quin dret tenim a posar-nos la toga i jutjar tan alegrement el treball d’aquestes persones? DONCS TOT. El dret ens el dona cada un dels editors que publica i pretén ser llegit. Jo em considero CONSUMIDORA I USUÀRIA de la xarxa, de fet és un espai per el que pago per entrar i tal i com m’enfadaria amb un comerciant si es retarda amb l’entrega de les compres que hi faig, cada un dels espais que visito em suggereix una opinió o un altre segons el servei que pretenen donar.

    Explicat això entendreu que sigui tan descarada de no agrair-vos els ànims i les felicitacions. Vosaltres sou els que em doneu el servei a mi i no jo a vosaltres… Si voleu saber si el vostre public està content o no amb el que publiqueu, què fareu? demanar opinió a la mare o als amics? Jaja, no. Buscareu les crítiques. En tot cas el que os he d’agrair és tot el que escriviu, però no que vingueu a llegir-me.Tot i que sóc bastant creguda i per altre banda, també m’agrada.

    POL, és cert que intento no fer destrossa amb la feina dels demés, però imagino que deu ser frustrant per algú com l’EDUARD que amb la de bons articles que hi te al bloc a part del que enllaço, em dediqui a parlar d’una cosa tan trivial com la del assumpte dels seus perfils. Però així és el públic i les coses que l’hi criden l’atenció a la MASSA no sempre són les més transcendents.

    ELI I POL, No se quin criteri farà servir el vostre profe per puntuar això dels podcasts, però ahir, aquí, hi ha companys que van sortir força mal parats. Potser en faci una entrada i tot…

    EDUARD, t’ha agradat el títol? 🙂 Gràcies, simplement me’l vaig descuidar.

  8. Miquel Serrabassa Says:

    He,

    no he pogut evitar llegir l’últim comentari.

    Sé que hi ha gent molt interessant comentant el meu bloc. Et penses que no n’estic orgullós, potser? Però n’estic orgullós precisament perquè quan escric una opinió ho faig perquè algú m’il·lumini i s’inicïi un debat. I no busco debats amb grans números de gent, sinó més aviat poca. Per això, de fet, no busco ser popular des del meu bloc, sinó deixar anar el què penso sobre temes força banals perquè els comentaris d’altra gent em facin veure la llum.

    En aquest cas, però, el fet “d’anar d’humil” és perquè, en el fons, el meu bloc és humil en comparació amb altres: no busco la popularitat d’en Marc Vidal, ni la mala llet d’algun post teu, ni les innovacions com els podcasts; hi esrcic apunts i prou.

    I si ho consideres interessant, m’afalaga. No perquè sigui més o menys humil o emo-blocaire(o blogaire, digues-n’hi com vulguis), sinó perquè realment m’afalaga, què vols que t’hi digui?

    Potser soc una mica raret. I si ho soc, potser això li dóna al meu bloc la gràcia que alguns li troben. Jo no la hi trobo, sobretot perquè com que dialogo molt amb mi mateix, el què hi escric no em ve gens de nou. No et passa amb el teu?;)

    Gràcies pels ànims i, de nou, gràcies pel bloc. En el fons, ens fas passar una bona estona, fent de Blogo-Monegal!;)

    Salut i peles (i que sàpigues que et segueixo el bloc pels RSS:-D)!

  9. siono Says:

    Així m’agrada, home!!! Veus que fàcil et resulta posar-hi collo… Ei, t’has picat una miqueta, eh?, eh? …confessa. 🙂

    Si sempre escrivissis així, vull dir amb el seny i les bones maneres de sempre, amb tot el sentit comú que hi poses, però amb aquesta empenta, no et llegiria, et devoraria el bloc.

    El que passa és que no se si t’he entès gaire bé en un parell de punts. Dius que no pretens tenir gaire gent, però al teu bloc hi ha un marcador de visites i et “queixes” que et llegeixen quatre gats… Em temo que no acabo d’encaixar les peces i no t’estic subratllant amb sorna una contradicció, et dic sincerament que no entenc a quin punt es troben els teus interessos sobre el tema de la difusió que pretens per al Entre Silencis.

    Això que dius de deixar anar un tema i esperar que el debat t’il·lumini… això sempre em semblarà una tàctica intel·ligent ho facis on ho facis i si ho fas al bloc, a més, és un luxe per als lectors. De vegades, quan algú llença una opinió però ho fa a mode de declaració d’intencions, em dóna la sensació d’estar davant d’una porta tancada darrera la qual, un comentari meu serà entès com un atac o una crítica i no com a l’aportació d’un altre opinió més, per encetar un diàleg.

    I això tampoc ho he entès i per això no et puc contestar la pregunta:

    “Potser soc una mica raret. I si ho soc, potser això li dóna al meu bloc la gràcia que alguns li troben. Jo no la hi trobo, sobretot perquè com que dialogo molt amb mi mateix, el què hi escric no em ve gens de nou. No et passa amb el teu?;) ”

    Nota: El 90% de les persones a les que dic que no he entès alguna cosa del que m’expliquen, es senten atacades, l’altre 10% considera que estan tan bona, és normal que no sigui gaire llesta (és broma) i em fan el gran favor de tornar a explicar-m’ho.

    I ja per últim, què és un blogo-monegal?!!

    Per cert, ara editaré el post per corregir un parell de faltes garrafals que una blocaire ha tingut el gran detall de senyalar-me. Moltes Moltes Gràcies per l’ajuda! Em va molt bé per aprendre!!

  10. Eduard Says:

    Hola Siono.

    Si que m’ha agradat i mes que pel fet de tenir-lo, perque facilita que l’agregador de RSS que tinc instal·lat a edp et pugui enllaçar mes fàcilment.

    M’agrada l’estil que li dones als teus posts, feia temps que no llegia un bloc com el teu, és com possar pebre a l’hora de dinar, però estimula a millorar.

    A la catosfera massa sovint ens perdem amb afalags i de tant en tant és molt bó que et donin una revolcada i ens posi de peus a terra.

    I el que et vaig dir l’altre dia, em tindràs per aquí, sovint.

    Salut i €

  11. Alegria De La Huerta Says:

    Blogo-Monegal es refereix a un programa que fa el Monegal a BTV (BarcelonaTV) que posa de volta i mitja a tota la fauna i flora del mitjà televisiu. La qüestió és que sempre li treu punta a tot (a vegades amb raó… en d’altres es passa) i ara fins i tot els entrevistats van amb por al programa. El problema és que a voltes es passa de moralista i es creu que està per sobre de qualsevol professional de la televisió… però vaja, que si t’agrada veure com donen canya a segons quin tipus de televisió és força interessant. Aquí hi tens la fitxa:
    http://www.barcelonatv.com/programacio/detail.php?id=37

    El Miquel, suposo que t’ha posat aquest malnom pel fet de que fas crítica de blocs, per la banda de la mala baba suposo que una miqueta, però no crec que sigui una acusació en tota regla 😉

  12. siono Says:

    Jaja, gràcies Alegria!! Sempre ets tan oportuna!! 😀

    Ara estic molt encuriosida. Avui mateix veuré el programa!

    No em molesta gens que en Miquel em posi l’aka de BlogoMonegal o del que sigui, la culpa és meva per haver-lo picat i seria absurd anar per la xarxa dient el que em rota de qualsevol i no esperar que els demés facin el mateix.

    Per altre banda, crec que l’Eduard té raó i que hi ha cops que semblem foquetes complaents fent “plas plas” amb les aletes i esperant el peixet de l’atenció. Com l’hi dic al Jaume Duran “em canso de donar-te sabó” .

    Que en Miquel em doni “canya” em resulta molt divertit. A més ha estat força educat. Ell diu que ha passat una bona estona i jo també. Què més es pot demanar?

  13. Miquel Serrabassa Says:

    Ep,

    A mi em fa gràcia en Monegal. Com bé diu l’Alegria, no sempre té raó, però fa unes crítiques “picants” (no perquè piquin, sinó perquè tenen “xispa”, com l’aigua Font Picaaaaant que anunciava anys enrere la veu en off del Mikimot… dic Miquel Calzada).

    En resposta a la difusió d’Entre Silencis… inicialment era un “bloc de notes” (de fet, si vas a http://www.blocdenotas.com veuras Entre Silencis). Després va passar a ser un mirall (“mirror” en plan tècnic) dels articles que publicava en alguns mitjans digitals d’opinió (Opinió Nacional, bàsicament).

    Més tard es va convertir en un abocador descontrolat de fotos i rumors sobre les obres del meu carrer: orientat no a que em llegís tot el barri, sinó a informar als inquiets perquè aquests tiréssin del “boca-orella” per escampar la notícia [estava en la comissió de seguiment de les obres i, per tant, tenia informació de primera mà! :-D].

    Més tard, però, es va convertir en un diari personal, quan li vaig trobar la possibilitat de debatre. Debatre de veritat: dir alguna cosa i esperar-ne comentaris. I això és el què en voldria, del meu bloc. COm el teu: 13 comentaris en un post. No em faria content ni res… i no caldria pas de 13 persones, no; amb 2 més en tinc prou! (HO HEU LLEGIT BÉ? NO DEMANO TANT!!! [ironia]).

    El comptador de visites és perquè em fa gràcia. Una de les meves desviacions professionals (soc periodista i programador web) són les estadístiques: no els faig cas, però em fan gràcia. El fet que hi hagi un comptador és simplement perquè així tinc una mica d’idea de quanta gent entra, d’un cop d’ull, per llegir cada article. A partir d’aqui, sé si resulta interessant o no: una allau de visites sense cap comentari vol dir que no he acomplert l’objectiu.

    Et foto uns rotllos als comentaris que fa por.

    Més coses: sobre allò del “raret”, em referia a que potser el fet que no pensi en funció d’uns estereotips concrets li dóna gràcia al bloc? No ho sé. Potser no existeixen aquests estereotips, però bé has sobreentès sempre que no puc ser humil si no ho faig veure (i no ho dic enfadat, és una explicació normal :-D). I la resta feia referència a que tu pots trobar interessant un article del meu bloc; però jo no: jo hi aboco pensaments, que, precisament, com que els considero incomplets i pendents de revisió, donen molt més interès als comentaris que me’n puguin fer.

    Espero haver aclarit els teus dubtes. Si no ho he fet, com a mínim, t’he distret fins ben bé l’hora de sopar ;-D

  14. siono Says:

    No fotis que el Bloc de Notas és teu!! Però si era en castellà no?

    Bufa, això últimament és la Handkerchief Wide Web, res de World… a on a quedat allò de “perderse en la inmensidad del ciberespacio”? Fa uns dies que tinc la sensació de no entrar a la Xarxa de Xarxes, més aviat és com un Ei, nois, quedem al Bar de la cantonada! Sembla que la net es replega sobre si mateixa i estic convençuda de que l’Alegria hi té alguna cosa a veure… Hauré d’estudiar el tema… ¬¬

    …. Això…. Miquel, tu no t’has adonat de com m’enrotllo jo, no? …

    Mil gràcies per les explicacions, ara si he entés lo de les visites. Llavors estem d’acord en que més val pocs i bons. Sobre el tema “raret” totalment al contrari… a mi no m’ho sembles gens. Serà cosa d’esperar a que et doni la neura… ja veurem.

    Per cert, tens espai il·limitat per dir el que et roti i si veus que el WordPress no suporta el PES dels teus comentaris (ironia!!!), pengem un PDF o quelcom semblant i tu no et preocupis, que fa temps que no em molesta que els llibres siguin massa grossos o no tinguin dibuixos… a més… ATENCIÓ PERQUÈ NO HO PENSO REPETIR!!:

    m’agrada llegir-te.

  15. Miquel Serrabassa Says:

    Ara m’he posat vermell! (va, critica’m-ho! hehehehe)

    Doncs a tu t’animo a que em descobreixis més blocs. Malauradament, i encara que no ho sembli per la longitud dels comentaris, no tinc massa temps lliure (solc escriure a estones, deixant frases a mig fer, per recuperar-les una estona després).

    Salut!

  16. siono Says:

    Jajaja i no et passa que respons al telèfon i desprès ja no tens ni idea del que deies i tens que tornar a llegir-ho tot altre cop?

    Per cert, el Sionó avui sembla un Xat. jajaja.

  17. Miquel Serrabassa Says:

    A vegades em passa si.

    I sembla un xat, però és la gràcia;)

    Per cert, deies de fer-me un article pel bloc. Ha quedat en fum? 😉

  18. siono Says:

    Jo encantada sembli el que sembli.

    Per cert, em penso que vaig dir que no sabia si un article meu passaria el teu filtre i que ho sabria quan ho probès, però no recordo haber posat cap data… I a veure, ara de veritat, de què vols què parli? de la inclusió social A LA xarxa, potser? o de la inclusió social DE LA xarxa? o… ¿quin tema em recomanes?

  19. somiador Says:

    La catosfera és el futur més immediat per consolidar la comunitat catalana a internet. Tots i cadascuna de les persones que teniu bloc en català a internet mereixeu el meu aplaudiment, ja que entre tots, consolidem la nostra llengua en aquest cyberespai.

  20. Miquel Serrabassa Says:

    El teu posicionament sobre l’acció social duta a terme pel govern del PSOE a l’Estat espanyol durant els últims 4 anys i la implicació que ha tingut la Llei de la Dependència en la campanya electoral d’enguany.

    Si, com em passa a mi, t’importa un “pito” tot això, sempre pots fer un post on recomanis altres blocs, a més del teu. O parlis sobre la teva visió d’alguna ciutat (podria ser Vic o Girona i així em fas content a mi; però si ha de ser Navalmoral de la Mata tampoc em molesta).

    Contradint el principi del comentari, qualsevol cosa que no sigui política, et recomano. Perquè com que a mi no m’agrada fer-ho, segur que soc molt més primmirat que amb qualsevol altre tema 😉

    I ja sé que no tenia data. Però era per picar-te una mica jo, que ja em toca. I, si fas un article i te’l puc criticar de dalt a baix, em quedaré encara més satisfet (apa, ja ho he dit! hehehehehe).

  21. siono Says:

    Hola Somiador, benvingut al wordpress.

    Estiva esperant a veure si “Ella” es decideix d’una maleïda vegada i puc escriure’t una entrada de felicitació algun dia. Però sembla que va per llarg. El personatge de la noia, (que no ella en persona, evidentment), em cau fatal, és curiós. Sempre fa tard, és indecisa, i de vegades, una mica pesada… quan et llegeixo sempre penso “a veure si l’engega d’una bona vegada”. M’hauràs de disculpar perquè no m’ho prenc com un diari i no estic tenint gens en compte si tot el que escrius és vivència o no. Tampoc he llegit totes les entrades. Ho considero més aviat com una mena de culebrò d’universitaris d’aquells que no suporto a la tele, però mira, em fa molta gràcia que existeixi en format bloc. Ho trobo innovador i original. 😉

  22. siono Says:

    Miquel, El Siono té prou post per a que et puguis despatxar a gust criticant i picant fins que te’n cansis. I jo encantada! (EN-CAN-TA-DA!!) Per a que jo em piqués, hauries d’anomenar a la meva mare o alguna cosa semblant. I de tota manera no crec que et fes ni punyeter cas perquè no et conec.

    Ets informació amb la que m’agrada la interacció i per lògica pressuposo que darrera de la informació hi ha una persona, cosa que em mereix òbviament cert respecte, però no tens capacitat per fer-me mal, enfadar-me, ni decebre’m de cap manera. Així que endavant! Sense por. Sense anestèsia!!


Deixa un comentari

