Cabòries Digitals d’un tal Toni

cabories-digitals.jpg

Crec que vaig arribar al Cabòries Digitals a través de la pàgina principal de WordPress, mentre buscava llocs escrits en llengua catalana per posar-los verds (o no).

Ara mateix seria fàcil estalviar-me la feinada que em suposa escriure en català i haver de traduir després el text al castellà i (més sent dissabte al vespre i tenint el temps just per publicar, dutxar-me i marxar). I ho podria fer dient simplement que l’Alegria de la Huerta es prodiga per el bloc d’en Toni Sellas, cosa que tots entendrem que l’hi dona prou medalles. Diguem amb qui vas… ja m’enteneu.

Encara que no coneguéssim de res al Toni, podem imaginar que és un blocaire que quan escriu sobre “periodisme, podcàsting, ràdio, comunicació i altres temes de present i futur” ho fa amb el cap i les dades i no amb cap altre víscera, i és que a l’Alegria (Alies: Ésser omnipresent a la Catosfera!!) no sembla que l’hi agradin les ostentacions si no són estrictament rel.latives a la sensibilitat humana i a certes i puntuals neurosis de pijama de felpa. Per favor, arribats a aquest punt, estalvieu-me els acudits facilons sobre l’excepció que confirma la regla perquè jo fardo molt de tenir-la rondant per aquí i no em ve gens de gust haver d’engegar a algú a … os he comentat que tinc pressa?

Però el cas és que em faria vergonya ser tan deixada i avui hi haurà post al Siono encara que arribi tard a sopar!!

Bé, seguim. El bloc és força bo per si sol, no l’hi cal gens que el publiciti ni faci servir tot un munt d’adjectius grapejats com aquells que despleguen els actors de les pel.lícules espanyoles quan fan les promos i resulta que els directors i els productors i els companys han estat tooots meravellosos i ha estat taaaan fantàstic treballar amb tots ells…. El bloc és MOLT BO i punt.

Ara bé, l’editor d’aquest bloc és un perill per a tots nosaltres. No crec que entengui la repercussió que té a la Catosfera en general i sobretot al ca.Wordpress. Os ho explico:

Aquest home cria.

No m’estranya doncs que tingui cabòries. Sí, i no em refereixo a descendència física com la que crec que ha tingut no fa gaire i per lo qual el felicito molt cordialment, sinó perquè no se l’hi acut altre cosa que engrescar als seus tendres alumnes de l’assignatura de nous formats digitals de segon de Comunicació Audiovisual de la UIC, per a que obrin blocs. I apa! cap a WordPress hi falta gent!!

Advertència: NO estimats, no fa un parell de mesos que veieu visions. Esteu be. Aquell bloc a on os trobeu llegint les mateixes preguntes un cop i un altre (Què és un bloc? Què és un Fotolog? …. ) no és el mateix que veu llegir ahir, deixeu de tenir idees estranyes sobre forats de cuc. Es que heu topat amb un altre de les criaturetes d’en Toni.

Os presento alguns exemples per si encara hi ha algú que no em creu quan dic les coses.

La Georgina i la Silvia al Jamón York

Jandro i Alex al Flight 2008

Núria i Pol al Caracteritza’t

(Encara gràcies que han anat fent grups de dos…)

De fet la seva prole, em resulta tan encantadora com la colla que participa al Taller Web IDEC y els seus post “Què significa URL? o Qui hi ha a la meva dreta?”

He de dir que alguns despunten maneres i que espero que tots treguin molt bones notes i com ells diuen “Ei, People! Ptonets!!” però afegeixo i sense cap ànim de resultar impertinent, que no estaria de més que els seus professors tinguessin el detall de recomanar que el subtítol del que disposen tots els themes per a blocs, es fes servir per senyalar que es tracta d’un “quadern d’exercicis” de tal lloc o tal altre.

Dit això, em resta felicitar altre cop al Toni per el seu nou fill, per el seu vell bloc i per donar bones lliçons, tan als alumnes de la UIC com a tots nosaltres.

Arxivat a Blocs. 9 Comments »

9 Respostes to “Cabòries Digitals d’un tal Toni”

  1. Toni Says:

    Siono,
    Gràcies pel comentari, que m’aporta molt. T’agraeixo la bona crítica, perquè ajuda a continuar pulint el bloc, i especialment l’apunt sobre la conveniència d’especificar que el bloc és un quadern d’exercicis. En prenc nota. De fet, al principi de l’assignatura em vaig plantejar si feia que to plegat fos d’accés restringit, però vaig apostar per fer-ho obert amb l’objectiu de posar els alumnes davant el públic i de buscar la interactivitat amb gent de fora de l’assignatura. Està anant força bé. Merci. Salut!

  2. siono Says:

    Gràcies a tu per la resposta i benvingut.

    Francament, del teu bloc hi havia ben poc a dir. Es prou conegut. Et vaig utilitzar una mica d’excusa per parlar dels blocs dels teus alumnes i animar al personal a opinar sobre aquest us didàctic que se l’hi està donant a la blogosfera.

    Si faig recompte del que jo hi aprenc a diari, m’ha de semblar per força una molt bona idea.

    Durant el sopar i mentre em preguntaven per el Sionó, em vaig adonar de sobte que havia pecat de supèrbia al recomanar allò del subtítol perquè aquest mateix bloc és el MEU quadern d’exercicis. El tinc per forçar-me a aprendre català … (glups)… i és que com pots veure, “cap geperut es veu la gepa i cap banyut les banyes”…

    Per cert, no vaig arribar a dir-ho però quan llegiu el bloc d’aquests estudiants penseu que per si no fora prou dur escriure sense poder comptar amb la impunitat d’un nick (tots ells firmen amb noms i cognoms) afegiu-hi que tenen el profe controlant … Ho tenen més difícil que la resta de blocaires. Tot i això, repeteixo que hi ha algun bloc que promet. A veure si es lliuren aviat del pes de l’assignatura i poden campar lliurement. Jo ja tinc els meus preferits. 😉

  3. Pol Says:

    Jo també espero superar l’assignatura per poder parlar lliurement dels temas que a mí m’agaden i m’ interessen.
    Espero no decepcionar quan sigui una mica més independent a l’ hora de escollir els temas dels quals parlar.
    Encara que haig de dir que cadascú es lliure de parlar del que vulgui sempre i quan sigui de temas de nous formats digitals.
    Jo també tinc els meus preferits, jejejeje

  4. Toni Says:

    De fet, jo també tinc ganes que acabi l’assignatura per poder canviar el rol. Confio que més de dos i de tres s’hi hagin enganxat i donin llarga vida al bloc.

  5. alexsanmartin Says:

    Amb tot el meu apreci del món. Merci per aquesta tan bona crítica, Ojala hi haguessin tantes persones capaços de fer aquets comentaris i demostrar les parts bones i les no tan bones de les coses. Espero que el que has dit em serveixi per després de la finalització de la assignatura crear un bloc amb cara i ulls.

  6. Feministes Anónimes. « Siono Says:

    […] del tipus “Mare de Déu Senyor!! A on anirem a parar?” li recomano que llegeixi el post anterior sobre els blocs d’uns estudiants de l’UIC, per a que vegi que encara hi ha esperança i […]

  7. Eli Says:

    M’alegro que et serveixi d’ajuda per detectar quin bloc pertany a la nostra assignatura i quin no. xDD. M’he rigut molt quan he llegit aquell comentari i clar, inevitable fer-ne un altre. jejej.

    Dit això, i ja que volies que la gent comentés sobre l’activitat didàctica que se li dóna a la blocosfera, et diré que és una opció força original per aprendre. Pots parlar de qualsevol tema, et poden corregir en els comentaris i pots arribar a crear debat, entre altres coses. Jo el que estic aprenent no és només a conéixer que són això dels “nous formats digitals” també estic aprenent a cercar informació, noves aplicacions com les RSS, escoltar podcasts… Tot això en el meu cas, en el teu, com bé ens has dit, aprens a escriure en català però ben segur que també aprens altres coses.

    I bé, no m’enrollo més. jejjeje.

    Eli ^^

  8. Feministas Anónimas « Siono Says:

    […] “Madre del Amor Hermoso!! ¿Pero dónde vamos a ir a parar?” Le recomiendo la lectura de mi anterior post sobre los blogs de unos estudiantes de la UIC para que vea que todavía hay esperanza y que no todo […]

  9. “Cabòries Digitals” de un tal Toni. « Siono Says:

    […] Ver entrada original y comentarios. […]


Deixa un comentari